14. toukokuuta 2012

Uudet hymyt

Olen kirppiksiä kierrellessä ja selatessa yrittänyt etsiä suomalaista hymyhelistintä. Monena vuonna sen sai äitiyspakkauksessa, mutta nykyään leluna on vaan joku tavallinen purulelu. Hymy tai myös kasvo helistimenä tunnettu helistin on siis suomalaista muotoilua ja suunnittelua 80-luvun alulta. Olen muutenkin viehättynyt retroon joten tämä helistin minun oli ihan pakko saada Titiuulle.

Nettikirppiksillä olin usein törmännyt näihin, mutta aina joku on jo ehtinyt sen ostamaan. Kerran jätin kuvan alle harmistuneen kommentin kun taas kerran myöhästyin, enkä saanut helistintä ostettua vaan joku muu ehti ensin. Muutaman päivän päästä sain yksityisviestin, jossa joku tuikituntematon nainen kysyi osoitettani jotta voisi lähettää minulle juuri tämän helistimen. Siis ilman mitään korvausta, hänelle riittää, että nämä ihanat helistimet saadaan taas käyttöön. Siis miten ihania ihmisiä onkaan olemassa. Ja eilen siis helistimet odottivat postilaatikossa ja vieläpä kaksin kappalein. En edes tiennyt, että näitä on valmistettu useissa eriväreissä.

Omia vanhoja leluja minulla ei juuri ole tallessa, mutta muutaman löydön olen kirppiksillä tehnyt ja yhden super löydön, mutta tästä kirjoitan lisää myöhemmin. Lisäksi meiltä löytyy uudelleen tuotantoon tullut brion puinen klassikko, kulkushelistin. Tämän saimme mummilta ristiäislahjaksi.

Katsotaanpas tarkasti

Helistin ja potkarit samalta vuosikymmeneltä

Uudet hymyt ja brion kulkushelistin

1 kommentti:

  1. Nuo hymynaamahelistimet on kieltämättä ihania!!! <3 Neuvolassa on sellanen. Mie myös olen miettiny mistä tollasia saa. :D

    VastaaPoista