28. toukokuuta 2012

Jotain isinkin vanhaa

Aiemmassa tekstissä mainitsin Titiuulla olevan minun vanha potkupuku päällä. Minun vanhoja vauvanajan vaatteita meillä on aika paljon tallessa ja käytössä. Onpa muutama jopa minun äitini vanha vaate ollut Titiuulla päällä. Äitini kun omaa pientä hamstraajan ja säästäjän vikaa niin tällaisia pieniä aarteita löytyy varastosta. Titiuun isän lapsuuden aikaisia vaatteita, tarvikkeita tai leluja ei juuri ole tallessa ollut. Mutta paljastui, että yksi esine kuitenkin Titiuun ukin varastosta löytyi. Nimittäin kylpypunkka, jossa myös Titiuun isä on kylpenyt. Itse hän muistaa vain uittaneensa sammakoita ammeessa.

Viikonloppuna siis kävimme jälleen Titiuun ukin luona vierailulla ja pääsimme testamaan tätä perintö ammetta. Ja hyvinhän siinä kylpy maittoi, vaikka amme hiukan lyhyempi on kuin nykyiset mallit. Samalla reissulla maistelimme jo hiukan ensimmäisistä kesän hetkistä ja auringosta. Tuuli oli kuitenkin sen verran vilpoinen, että Titiuu sai tunnustella kesää vielä äidin hupparin suojista, ettei pääse kevät flunssa yllättään.

Ja ukki oli tapansa mukaan yhtä hymyä kun sai viettää aikaa Titiuun kanssa. Ja kyllä Titiuutakin vähän se ukki nauratti.

Isin ottama kuva. Ja isi ei koskaan jaksa ottaa
niin montaa kuvaa, että ilmekin olisi hyvä

Hei aurinko, täällä toinen aurinko.

Tuosta kylpykuvasta voisi muuten luulla, että siinä olen minä pienenä. Yleensä näen Titiuussa vain isänsä piirteitä, niin hassua nähdä hänessä omaakin näköä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti